Ви сте овде
Насловна > Вести > Расправа о медијској стратегији у Чачку: какви ће нам бити медији у наредних пет година зависи и од нас

Расправа о медијској стратегији у Чачку: какви ће нам бити медији у наредних пет година зависи и од нас

Радна група коју је формирала Влада Србије, завршила је крајем децембра прошле године свој рад на писању нацрта нове Медијске стратегије Србије за наредних пет година.
Стални члан Радне групе био је и уредник „Озон преса” Стојан Марковић као представник „Локал преса”, чланице Медијске коалиције коју чине НУНС и „Локал прес”, док су ставове Удружења медија и медијских радника (УММР) на расправама о важним деловима стратегије заступали Гвозден Николић и Вукица Лазовић из Гласа западне Србије.
У расправама на изради нацрта нове Медијске стратегије учествовали су и Чачани, Владимир Милосављевић (Телемарк) испред Удружења кабловских дистрибутера Србије и Светлана Којановић испред АНЕМ-а.
Кабинет председника Владе Републике Србије спроводиће јавну расправу о Нацрту стратегије развоја система јавног информисања у Републици Србији, у периоду од 30. јануара до 01. марта 2019. године.
Расправа о предложеном Нацрту стратегије водиће се на округлим столовима, који ће се одржати у свега четири града, међу којима је Чачак (25.фебруара у 12 сати).
Округли сто у Новом Саду је 19. фебруара, у Нишу 22. фебруара и Београду 27. фебруара ове године.

Борба против медијског мрака или даље уништавање медијске сцене

Иначе, ово је други нацрт стратегије који је предложен за 18 месеци. Израда прве стратегије оборена је од стране неформалне групе (НУНС, „Локал прес”, АНЕМ, НДНВ и АСМЕДИ) јер су се залагали за брисање Танјуга и повлачење државе из две најстарије и највеће медијске куће у Србији, „Политике” и „Вечерњих новости”, чему би крајњи исход био вероватно катанац на врата или тајкунизација.
,,Наше удружење, заједно са Медијским савезом Србије (ПРОУНС, ДНВ, СИНОС,УММР) успротивило се таквим решењима и даље ће остати на становишту да су Танјуг, „Новости” и „Политика” брендови и медијско срце Србије. Њиховим урушавањем српска медијска сцена изгубила би много у неповрат, као што се то догодило 2008. године када су иста медијска удружења гурнула локалне медије наглавачке у понор и тајкунизацију. Многи нису заборавили онај сат на сајту НУНС – а који је одбројавао последње минуте и секунде до хаотичне приватизације где су телевизије, новине и радио станице са деценијским угледом куповали столари, дрвосече, пекари. Радници и новинари завршили су у трафикама или малињацима а само мали број успео је да се извуче из те апокалипсе и покрене своје медије. Данас ти исти, НУНС, „Локал прес”, АНЕМ, НДНВ и АСМЕДИ хоће да сахране три највеће медијске куће и не смемо им то дозволити зарад некаквих личних и ко зна све чијих интереса. Стоји и питање да ли они исти који су писали такву могу понудити добра решења за нову Стратегију и може ли им се веровати? У предходној Стратегији било је предвиђено пет регионалних јавних сервиса, али на томе се ништа није урадило. Зашто? Нема разлога да само у Србији не важе правила која важе у Европској унији. Наш став, без обзира ко је писао предлог, је да подржимо све оно што је добро за српске медије, од најмањег локалног па до националног. Због тога позивамо све колеге које се баве овим послом да узму учешће у веома важној расправи која се тиче положаја медија у наредних пет година“ – каже Гвозден Николић, оснивач и председник Удружења медија и медијских радника које окупља 23 локална медија и броји око 100 активних чланова, посленика јавне речи.

ГЗС

Top