Ви сте овде
Насловна > news > СИНОС: Медијска стратегија да покрене социјални дијалог

СИНОС: Медијска стратегија да покрене социјални дијалог

Синдикат новинара Србије (СИНОС) са великом пажњом ишчекује јавну расправу о Нацрту Стратегије развоја јавног информисања до 2023. године. Овај документ требало би у знатној мери да заустави урушавање медијске сцене и побољша тежак положај новинара и медијских радника.

Синдикат новинара Србије има свог представника у Радној групи, чији задатак је био да аргументовано образложи предлоге СИНОС-а:

1.Успостављање социјалног дијалога и потписивање гранског колективног уговора који ће штитити све запослене.

Јачање позиције новинара, успостављање социјалног дијалога у медијској делатности Србије једна је од кључних препорука међународне новинарске мисије која се, током боравка у Београду 18. и 19. јануара, састала и са председником Србије. Мисија је, између осталог, указала да су пристојни услови рада, остварени кроз колективне уговоре, предуслов обављања новинарског рада и позвала на побољшања у области друштвеног дијалога или на његово увођење тамо где недостаје.

И у прошлогодишњем извештају истраживачког центра Европског парламента указано је да мешавина ниских примања која се исплаћују са закашњењем, слаба сигурност посла, рад без уговора или са лако раскидивим уговорима представља директан облик притиска који подстиче ширење аутоцензуре, отежава независност, квалитетно новинарство и фаворизује „таблоидизацију“. У извештају ЕП је посебно апострофирано да су синдикати новинара и закони о раду од кључног значаја за ублажавање ових проблема.

СИНОС очекује да ће медијска стратегија обавезати надлежне инсистуције да створе амбијент за почетак преговора у медијској делатности јер држава има одговорност и обавезу да ради на побољшању положаја и статуса новинара и медијских радника.

2. СИНОС остаје при ставу да је неопходно формирање регионалних и локалних јавних сервиса како је било предложено Медијском студијом из 2009. године и Медијском стратегијом из 2011. године.

3. Став СИНОС-а је и да Србија треба да има националну новинску агенцију Тањуг.

4. Медијска стратегија треба да онемогући компаније из „оф-шор“ зоне да буду власници медија у Србији.

5. Транспарентност финансирања медија подразумева и јавни регистар свих донатора, како домаћих , тако и страних.

6. Када је реч о пројектном финансирању, сматрамо да се морају јасно прецизирати критеријуми за доделу буџетског новца, као и појам „медијски експерт“.

7. Инсистирамо да новинарски и медијски синдикати имају једнак третман са осталим новинарским и медијским удружењима у раду свих тела у вези са медијском делатношћу, на начин како је то регулисано у европским земљама као и у региону.

Израда нове медијске стратегије за СИНОС је од судбинског значаја и зато излазак представника појединих медијских удружења и асоцијација из Радне групе види као опструкцију оних који су најодговорнији за хаотично стање у медијима и изузетно тежак положај новинара и медијских радника.

Председница СИНОС, Драгана Чабаркапа

Оставите одговор

10 − four =

Top