Ви сте овде
Насловна > Вести > Радна група за нову Медијску стра

Радна група за нову Медијску стра

Државни секретар Министарства културе и информисања Нино Брајовић изјавио је да би током фебруара требало да буде формирана радна група за израду нове Медијске стратегије, која би требало да тај посао заврши до средине године.

Нова Медијска стратегија требало би да помогне у стварању одрживог амбијента за рад медија, да омогући повећање помоћи медијима из јавних извора, фер тржишну утакмицу и заштиту конкуренције, рекао је Брајовић за Цензоловку.

Њен циљ ће, додао је он, бити и јачање професионалних стандарда у медијима кроз саморегулацију, повећање улоге новинарских и медијских удружења, као и осавремењивање медија националних мањина и подстицање социјалног дијалога у медијима.

Брајовић је објаснио да се са израдом нове Медијске стратегије касни, јер „претходни руководећи тим Министарства није почео са израдом нове, били су избори, а сектор информисања у Министарству културе и информисања био је до пре неколико недеља и без државног секретара“.

Претходна Медијска стратегија, или Стратегија развоја система јавног информисања, како се званично звала, донета је 2011. године и била је на снази до краја 2016.

Тај документ, којим је држава дефинисала своју стратегију у подршци медијима, омогућио је приватизацију медија, као и пројектно суфинансирање медијских пројеката, којима би требало да буде оствариван јавни интерес.

Неки од њених циљева, који су мање или више испуњени на крају петогодишње примене стратегије и двогодишње примене сета медијских закона, били су и дигитализација, подстицање и очување медијског плурализма, транспарентност власништва и спречавање медијске концентрације, констатује Цензоловка.

Брајовић је најавио да ће веома важан део нове стратегије бити препознавање значаја нових медија и њиховог развоја.

Медијска стратегија требало би да уважава и потребу за подршком медијима који производе медијски садржај на Косову и медија српског народа у региону, нагласио је Брајовић.

Извор: Фонет

Top