Синдикат новинара Србије (СИНОС) упутио је писмо председници Владе 27/10/2017 Синдикат новинара Србије (СИНОС) са великом забринутошћу прати стање на медијској сцени Србије и због тога су упутили писмо председници Владе Србије у коме наводе да очекују да буду позвани на састанак који је најављен током расправе у Народној скупштини. ,,Ми инсистирамо на успостављању социјалног дијалога и потписивању гранског колективног уговора који ће штитити све запослене у медијској делатности. То је европски стандард који јавно промовишу сви медијски послодавци, али га у својој кући, под претњом отказа онима који желе синдикално да се организују – забрањују. Синдикат новинара Србије има свог представника у Радној групи за израду нове медијске стратегије и захтева следеће: 1. Да питање успостављања социјалог дијалога буде део медијске стратегије. СИНОС предлаже да постојање синдикалне организације и колективног уговора код послодавца буде један од критеријума на конкурсу за суфинансирање пројеката у јавном иформисању. Овај наш предлог подржан је на седници Регионалне конференције Еврпске федерације новиара (ЕФЈ) и Светске федерације новиара (ИФЈ) чији је домаћин октобра 2015. године у Београду био СИНОС и на којем су учествовали представници Удружења новинара Србије (УНС) и Независног удружења новинара Србије (НУНС). 2. Инсистирамо да новинарски и медијски синдикати имају једнак третман са осталим новинарским и медијским удружењима у раду свих тела у вези са медијском делатношћу, на начин како је то регулисано у европским земљама као и у региону. 3.Остајемо при ставу да је неопходно формирање регионалних и локалних јавних сервиса како је било предложено Медијском студијом из 2009. године и Медијском стратегијом из 2013. године. 4. Став СИНОС-а је и да Србија треба да има националну новинску агенцију Тањуг. 5. Будућа медијска стратегија треба да ускрати могућност компанијама из „оф-шор“ зоне да буду власници медија у Србији. 6. Транспарентност финансирања медија подразумева и јавни регистар свих донатора, како домаћих , тако и страних. 7. Када је реч о пројектном финансирању, сматрамо да се морају јасно прецизирати критеријуми за доделу буџетског новца, као и појам „медијски експерт“. Израда нове медијске стратегије за СИНОС је од судбинског значаја и зато излазак представника појединих медијских удружења и социјација из Радне групе види као опструкцију оних који су најодговорнији за хаотично стање у медијима и изузетно тежак положај новинара и медијских радника”. Драгана Чабаркапа, председница СИНОС У Београду, 27.10.2017.